Witam.
Jedną z kolejnych nowości którą daje najnowsze wydanie rozszerzenia klienta są Bestiary oraz Charmy znane z Tibii Cipsoftu (Tibiopedia, Tibia Fandom) odpowiednio dostosowane do potrzeb i realiów naszego serwera. Dostęp do obu okien dostępny jest z przycisków "B" oraz "C" w okolicach ekwipunku.
1. Okienko Bestiary.
W odróżnieniu od Real Tibii, okno przedstawia od razu pełną listę dostępnych potworów, które "poznał" (pokonał chociaż raz) gracz. Statystyki potwora typu loot, występowanie, odporności i reszta widoczna na tibijskiej stronie katalogowej jest dostępna na naszej wikipedii, na Discordzie pytając bota lub na stronie serwera. Zatem jedyne informacje to nazwa potworka, ilość zabić oraz pasek postępu - jego pełne zapełnienie nagradza nas odpowiednią ilością punktów charm za dany wpis zgodnie z tabelą w tym poście.
Do statystyk zaliczane są zabicia potworka który ma swój normalny respawn na mapie (czyli bez summonów), a jeśli 2, 3, 4, itd. graczy biło danego potworka, to potworek zostanie zaliczony każdemu z nich. Na ten moment łącznie jest do zdobycia 2451 punktów charm, gdzie koszt odblokowania wszystkich uroków to 2171 punktów.
2. Okienko Charm.
Zdobyte punkty charm można wykorzystać analogicznie jak na Realu - przypisując jeden z uroków do odblokowanego potworka (za odblokowany potworek rozumie się zapełnienie paska postępu). Dostępnych jest 19 uroków - 5 defensywnych (szansa na aktywację po otrzymaniu obrażenia to 10%), 8 ofensywnych (szansa na aktywację po zadaniu obrażenia to 10%) oraz 6 pasywnych (działających w innych okolicznościach, ale wciąż tylko w odniesieniu do przypisanego potworka). Po odblokowaniu uroku, przypisanie do niego potworka jest darmowe, natomiast "odpięcie" kosztuje 100 gp * poziom gracza i jest pobierane z konta gracza w banku. Jednocześnie można mieć maksymalnie 6 aktywnych uroków (czyli 6 przypisanych potworków).
Nazwa | Typ | Opis | Koszt odblokowania | |
---|---|---|---|---|
Adrenaline Burst | Defensywny | Po otrzymaniu obrażenia postać szybciej się porusza przez 10 sekund. | 62 | |
Bless | Pasywny | Zmniejsza stratę po śmierci o 10%, jeśli postać umrze od obrażeń od wybranego potworka. | 100 | |
Cleanse | Defensywny | Usuwa jeden negatywny efekt. | 87 | |
Cripple | Ofensywny | Paraliż potwora na 10 sekund. | 62 | |
Curse | Ofensywny | 5% obrażeń od śmierci, zależnego od jego (potwora) podstawowych punktów życia. | 112 | |
Divine Wrath | Ofensywny | 5% obrażeń od świętości, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 187 | |
Dodge | Defensywny | Uniknięcie obrażenia. | 75 | |
Enflame | Ofensywny | 5% obrażeń od ognia, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 125 | |
Freeze | Ofensywny | 5% obrażeń od lodu, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 100 | |
Gut | Pasywny | 20% więcej creature produktów w ciele potwora. | 100 | |
Low Blow | Pasywny | 8% szans na zadanie obrażenia krytycznego w wysokości 20% ostatnio zadanego ataku. | 250 | |
Numb | Defensywny | Paraliżuje potwora na 10 sekund. | 62 | |
Parry | Defensywny | Odbicie otrzymanego obrażenia. | 125 | |
Poison | Ofensywny | 5% obrażeń od ziemi, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 75 | |
Scavenge | Pasywny | Zwiększa szansę o 25% na powodzenie w oskórowaniu potwora. | 100 | |
Vampiric Embrace | Pasywny | 4% do wysysania życia od zadanego ataku. | 187 | |
Void's Call | Pasywny | 2% do wysysania many od zadanego ataku. | 187 | |
Wound | Ofensywny | 5% obrażeń fizycznego, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 75 | |
Zap | Ofensywny | 5% obrażeń od elektryczności, zależnego od jego podstawowych punktów życia. | 100 |